Röda Ulven

GÖR INTRÄDE OCH SÄTTER AVTRYCK

Det första varumärket som föddes i företaget fick av naturliga skäl namnet "Gösta Hannells Surströmming". Men, det stora genombrottet kom med varumärket "Röda Ulven", som Gösta Hannell köpte rättigheterna till 1946.

Tack vare en god strömming, genomtänkt marknadsföring och en iögonfallande förpackning blev snart Röda Ulven synonymt med surströmming och är idag Sveriges ledande varumärke när det gäller surströmming.

Röda Ulven har hämtat sitt namn från Ulvön, som är den svenska surströmmingens Mekka. Att det blev just Röda, beror på att denna ö fullkomligt lyser i rött tack vare den vackra röda graniten rappakivi.

nextsmall.png

 
 

MEDARBETARE: På Gösta Hannells Fisksalteri är det 5-7 säsongsanställda under försäsongen då råvaran fiskas och ca 10-15 ungdomar under juli vid inläggning och burkering. Saltmästare är en hederstitel som man enbart kan bli genom lång erfarenhet och djup kunskap.

PRODUKTION: Totalt producerar vi cirka 200.000 burkar per år som säljs i Sverige och Finland.